МАТЕМАТИКА Костенко Л.М. 1 А лс 21 січня 1 А сс. 2 семестр 21 січня 2021 рік Тема 04: Найпростіші тригонометричні рівняння.
https://drive.google.com/file/d/1iA80nN4j7fudS097tuxVZY7VuekjVNm8/view?usp=sharing
МАТЕМАТИКА
Костенко Л.М.
1 А лс 21 січня 1 А сс.
2 семестр 21 січня 2021 рік
Тема 04: Найпростіші тригонометричні рівняння.
Зміст
1.
Перевірка домашнього завдання
2.
Опитування Найпростіші тригонометричні
рівняння
3.
Вивчення нового матеріалу.
4. Розв’язання задач.
5. Вивчення
нового матеріалу
https://docbaza.ru/urok/algebra/10/011/
Алгебра и
начала анализа, 10—11 класс (А. Н. Колмогоров, А. М. Абрамов, Ю. П. Дудницын)
1990
Перевірка
домашнього завдання Підготовка до
контрольної роботи.
1) Приведіть тригонометричні функції до гострого кута
cos(-8π/3); ctg(-520);
sin(-9 π/5); tg(-0,6 π);
2) Знайти tg105
cos(-150ᵒ);
3) Спростити вираз: 4) 2
2
4) Обчислити
.
5)Відомо, що ctgα = -3. 3/2π ˂ α˂ 2π Знайти sinα, cosα, tgα.
Вивчення
нового матеріала.
-Усвідомлення поняття оберненої функції.
*За значенням х можна знайти у. Знайти у=3х+2,
якщо х=-1. у(-1) =3(-1)+2=-3+2
=-1.
*Часто треба за значенням у знайти х –розв’язати обернену задачу.
Нехай у(х)= 3х+2, у(х) =-1. Знайти х. У функцію підставимо замість у(х) дане
число -1
-1 = 3х+2; 3х+2=-1; 3х=-1-2; 3х=-3; х=-1.
Запам’ятайте – обернена задача не завжди має єдине значення.
*Функція,
яка набуває кожного свого значення в єдиній точці області визначення,
називається оборотною (має собі обернену функцію)
Функція у=3х+2 є оборотною, бо кожне своє
значення приймає в єдиній точці! А функція у=3
+2
не є оборотною, бо своє значення в точках, наприклад, 2 і -2
набуває однакові значення (не єдине)!
Алгоритм
знаходження оберненої функції: 1)
Треба довести, що функція в кожній своїй точці приймає єдине значення.; 2)
Замінити х на у, а у на х.
Графіки функції f і оберненої до неї функції g
симметричні відносно прямої у=х.
Запам’ятайте.
Приклад:
Стор 239 №531 б. Розв’язання. f(x)=1/2x-1. 1) Для кожного х функція має єдине значення- значить є оборотною! 2) (f(x) це у)
замінимо у на х , а х на у! Маємо х=1/2у. Знайдемо у. 2х=у Значить у=2х є
оберненою для данної функції.
Побудуйте графіки цих функцій в одній координатній площині.
Відповідь. Функція f(x)=1/2x-1 має
обернену f(x)=2х. Перечитайте декілька разів, щоб зрозуміти – це важливо!!
Розберемо поняття обернених
тригонометричних функцій. Знаємо, що для любого заданого кута за таблицею
можна знайти значення тригонометричних функцій. Наприклад: sin π/6=1/2.
Але ж
навпаки, за значенням тригонометричної функції можна знайти кут.Наприклад
cosα=1/2 для α= π/3.
Див стор 62 п 8.1 Розгляньте теорему про корінь. Можна прочитати
доведення не вивчаючи його
Суть її така: люба зростаюча, чи спадна функція на проміжку є оборотною.
Намалюйте графік функції у=sinx на проміжку -π /2≤х≤ π/2. Стор 63 рис 65. Тут графік зростає , а
значить функція на цьому проміжку є оборотною. Обернена до функції у=sinx називається арксинусом числа а.
Запишіть визначення арксинуса числа а в кінці стор 62.
Знайти arcsin
( arcsin
. sin π/3
; -π /2≤π/3≤ π/2
значить,
arcsin
=π/3.
Коментар – arcsin
це кут з проміжку -π /2≤х≤ π/2 , sin π/3=
.
arcsin
,
-це значення
синуса кута π/3 з проміжку -π /2≤х≤ π/2. Аrc – це кут, т є. π/3 .
Розберіть приклад 2 на стор 63.
Запам’ятайте
формулу arcsin(-а)=-arcsinа. Наприклад arcsin(-
) =-arcsin
=-π/3.
Самостійна робота. Стор 65 №121 в,г.
Якщо ви зрозумієте визначення арксинуса числа а, то всі
слідуючі поняття аналогічні і ви легко їх розберете!!!
* Запишіть визначення
арккосинуса числа а Стор 63 п.3 Рис 66.
Розгляньте приклад 4 стор 63
Запам’ятайте формулу : arcos(-a)= π- arcosa (в проміжку 0≤х≤ π
не має від’ємних кутів – не можна мінус
виносити!!)
Приклад: arccos
=
., так як
€ 0≤х≤ π і cos
=
(cos π/4=
).
Знайти arccos
)= π- arcos
π-
=
так як
€ 0≤х≤ π і сos
=![]()
*Самостійно розібрати поняття арктангенс числа
а і арккотангенс числа
а.
Стор 63 п4, і п5
Самостійна робота Стор 63 №122в,г №123а,б. Додатково* Стор66 №131г
Розв’язання простіших тригонометричних рівнянь.
Запишіть формули з п9.1 формула (2), (6), (8). Розгляньте приклади.
Домашне завдання – Самостійне розв’язання прикладів в темі 4.
Величезний матеріал , і то рішення
рівнянь на слідуючому занятті – а там буде контрольна робота.
Постарайтеся розібратися!!! В контрольну роботу ввійдуть приклади подібно
розв’язаних з теми 4.
Комментарии
Отправить комментарий